10 de febrer del 2012

Consumisme

Avui hem estat parlant, durant l'assignatura d'Empresa, sobre els productes i com les empreses utilitzen estratègies de màrqueting per a poder vendre aquests productes despertant una necessitat. 
Personalment crec que aquest terme de "despertar" és un eufemisme de "fer creure que aquella persona necessita aquell producte", fent que aquelles coses que normalment es fan sense que suposi cap tipus de problema sigui, immediatament després de veure l'anunci, l'acció o la situació més complicada del dia i que, per tant, necessitis urgentment aquell producte. 
A més, hi ha una quantitat infinita de productes, d'uns ben inútils i d'altres que tenen una vida molt més curta del que en realitat hauria de tenir: això incrementa encara més el consumisme exagerat que estem patint.
Justament, fa vora mig any, vaig veure un reportatge que es deia "Consumisme programat" que crec que és molt interessant de veure i que resumeix totalment el que penso sobre això.

Aquí teniu el vídeo per si li voleu fer una ullada (realment, dóna molt a pensar!)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada